"חוק הגיוס נלקח כבן ערובה בידי לוין וכעת מתמסמס"

מהדורת הבוקר No Comments on "חוק הגיוס נלקח כבן ערובה בידי לוין וכעת מתמסמס"

הפרשן אבי בלום במהדורת הבוקר: "החרדים צריכים 'לבוא חשבון' גם עם השר לוין שלקח את החרדים וחוק הגיוס כבני ערובה לטובת הרפורמה ומכר לנו סיפורים. כעת זה מתמסמס ותכף מאבק השמאל יופנה לנושא הזה"

Israeli prime minister Benjamin Netanyahu with Justice Minister Yariv Levin and MK Aryeh Deri, Justice Minister Yariv Levin and MK Aryeh Deri at a discussion and a vote in the assembly hall of the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem, on March 27, 2023. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** כנסת מליאה הצבעה חברי כנסת אריה דרעי יריב לוין שר המשפטים ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן, עורך הדין אבי בלום, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי) והתייחס תחילה להדרת החרדים מטקסי הזיכרון: "מה השתנה מאז שליצמן הופיע בטקס הזיכרון והעלו אותו על נס? רק הפוזיציה. אני רוצה לומר לבן גביר שאפו. הוא היה הראשון שאמר אני אלך ואייצג את המדינה בכבוד. אי אפשר להדיר חצי מהעם".

"אני חושש מאירועי אתמול", הוסיף בלום, "כי יש כאן תהליך של דרדור מתמשך. כבר ברור שנתניהו לא יביא את הרפורמה בקיץ הקרוב ולעומת זאת הם ינסו להמשיך להוציא את ההמונים לרחובות. עכשיו בנושא הגיוס – כל האש עלינו וינסו לייצר על זה את הקמפיין הבא. הם ינסו שוב להשתמש בקלף החרדי. ביבי חרד מהמחאות, הוא מוותר על הרפורמה וינסה למסמס גם את חוק הגיוס. אבל יש גם את בג"ץ ברקע".

לצד זאת, הדגיש בלום: "נתניהו מתון, מוביל את המדינה באחריות. תקדים בנט גרר אותנו לכל הבעיות האלו עם דרישות מוגזמות לכניסה לקואליציות".

לדבריו, החרדים הלכו שבי אחר שר המשפטים והפסידו: "בחוק הגיוס הפילו אותנו בפח באמת. כשבן גביר רצה להעביר חקיקה הוא ידע להעביר אותה עוד לפני הקמת הממשלה. החרדים ביקשו את חוק הגיוס, חוק יסוד לימוד תורה ופסקת התגברות יהודית, שהייתה מוסכמת אפילו על גנץ בשעתו. אז אף אחד לא היה יוצא לרחובות. אמר להם לוין – לא, חכו. נעביר פסקת התגברות רחבה על הכל ונעביר את חוק הגיוס אחר כך בכפוף לתקציב. – אבל אז הפכנו לבני ערוכה של הרפורמה ז"ל ועכשיו גם כשמגיע התקציב דוחים לנו את חוק הגיוס".

עוד הוסיף: "אני מניח שחברי הכנסת יצטרכו להביא את הדבר לפתחם של גדולי התורה. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שהקמפיין שתועל נגד הרפורמה יתועל כעת לנושא הגיוס. זו הכרעה ציבורית כבדת משקל. ועכשיו כשמעבירים את זה ברקע הרפורמה הכל הופך לפוליטי עוד יותר ואז ודאי שבגץ יפסול את החוק. מצד שני, חוק הגיוס תמיד ירחף כי אם הוא לא יעבור יש את בג"ץ (שכבר ביטל את החוק ב-2017 ומאז רק מאריך את תוקפו, 11 פעמים). לא לחינם דרעי אמר שאת הדברים האלה צריך להעביר ביום הראשון של הממשלה".

"צריך לבוא חשבון גם עם לוין שלקח את החרדים והגיוס כבני ערובה לטובת הרפורמה ומכר לנו סיפורים", אמר הפרשן.



0 תגובות